- importsource = "2004-03LEA.txt"
- Artículo:
Reading Disability and the Brain Neurological research suggests that systematic phonics instruction can help many individuals overcome dyslexia.
- Autor:
Sally E. Shaywitz
Bennett A. Shaywitz
- Página:
6
- Publicación:
EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784
- Volúmen:
61
- Número:
6
- Periodo:
MARZO 2004
- SrcID:
2004-03LEA.txt
- Documento número 1487117
- Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
- Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Science of Reading Research The authors assert the primacy of peerreviewed, quantitative research in judging "what works" in reading.
- Autor:
G. Reid Lyon
Vinita Chhabra
- Página:
12
- Publicación:
EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784
- Volúmen:
61
- Número:
6
- Periodo:
MARZO 2004
- SrcID:
2004-03LEA.txt
- Documento número 1487118
- Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
- Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
False Claims About Literacy Development The National Reading Panel has made research mistakes of its own.
- Autor:
Stephen Krashen
- Página:
18
- Publicación:
EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784
- Volúmen:
61
- Número:
6
- Periodo:
MARZO 2004
- SrcID:
2004-03LEA.txt
- Documento número 1487119
- Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
- Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The research-supported reading intervention for at -risk students is tutoring-an expensive proposition, the author asserts.
- Autor:
Richard L. Allington
- Página:
22
- Publicación:
EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784
- Volúmen:
61
- Número:
6
- Periodo:
MARZO 2004
- SrcID:
2004-03LEA.txt
- Documento número 1487120
- Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:56 a. m.
- Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:56 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Research on Reading: A Cautionary Tale A closer look at the research reveals that tutoring and direct and differentiated instruction are as vital to reading success as is systematic phonics.
- Autor:
Gregory Camilli
Paula Wolfe
- Página:
26
- Publicación:
EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784
- Volúmen:
61
- Número:
6
- Periodo:
MARZO 2004
- SrcID:
2004-03LEA.txt
- Documento número 1487121
- Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:56 a. m.
- Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:56 a. m.
- Enlace directo