1. importsource = "2004-03LEA.txt"
Se encontraron 14 resultados.
Artículo:

Reading Disability and the Brain Neurological research suggests that systematic phonics instruction can help many individuals overcome dyslexia.

Autor:

Sally E. Shaywitz

Bennett A. Shaywitz

Página:

6

Publicación:

EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784

Volúmen:

61

Número:

6

Periodo:

MARZO 2004

SrcID:

2004-03LEA.txt

  • Documento número 1487117
  • Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
  • Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

The Science of Reading Research The authors assert the primacy of peerreviewed, quantitative research in judging "what works" in reading.

Autor:

G. Reid Lyon

Vinita Chhabra

Página:

12

Publicación:

EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784

Volúmen:

61

Número:

6

Periodo:

MARZO 2004

SrcID:

2004-03LEA.txt

  • Documento número 1487118
  • Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
  • Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

False Claims About Literacy Development The National Reading Panel has made research mistakes of its own.

Autor:

Stephen Krashen

Página:

18

Publicación:

EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784

Volúmen:

61

Número:

6

Periodo:

MARZO 2004

SrcID:

2004-03LEA.txt

  • Documento número 1487119
  • Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
  • Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:55 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

The research-supported reading intervention for at -risk students is tutoring-an expensive proposition, the author asserts.

Autor:

Richard L. Allington

Página:

22

Publicación:

EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784

Volúmen:

61

Número:

6

Periodo:

MARZO 2004

SrcID:

2004-03LEA.txt

  • Documento número 1487120
  • Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:56 a. m.
  • Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:56 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Research on Reading: A Cautionary Tale A closer look at the research reveals that tutoring and direct and differentiated instruction are as vital to reading success as is systematic phonics.

Autor:

Gregory Camilli

Paula Wolfe

Página:

26

Publicación:

EDUCATIONAL LEADERSHIP ISSN 00131784

Volúmen:

61

Número:

6

Periodo:

MARZO 2004

SrcID:

2004-03LEA.txt

  • Documento número 1487121
  • Actualizado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:56 a. m.
  • Creado el jueves, 13 de mayo de 2021 11:05:56 a. m.
  • Enlace directo