1. importsource = "0003066X-1998-01.txt"
Se encontraron 6 resultados.
Artículo:

The situativity of knowing, learning, and research

Autor:

James G. Greeno

Resumen:

The situative perspective provides promising framework for integrating the findings, concepts, and explanations of research and practice into the most coherent whole

Publicación:

The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association

Volúmen:

53

Número:

01

Periodo:

Enero 1998

ISSN:

0003066X

SrcID:

0003066X-1998-01.txt

  • Documento número 1570617
  • Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:09 a. m.
  • Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:09 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Two ways to elaborate Vygotsky’s concept of mediation:

Autor:

Yuriy V. Karpov

Resumen:

Implications for Instruction for instruction Theoretical learning and collaborative problem solving in concert enable children to learn facts and abstract concepts more effectively and at earlier ages

Publicación:

The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association

Volúmen:

53

Número:

01

Periodo:

Enero 1998

ISSN:

0003066X

SrcID:

0003066X-1998-01.txt

  • Documento número 1570618
  • Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:09 a. m.
  • Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:09 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Birdsong

Autor:

Gregory F. Ball

Resumen:

Studies of birdsong address issues of interest to psychology, such as how sex differences in learning and memory develop. This article highlights recent advances to illustrate the significance of birdsong research for experimental psychology and behavioral neuroscience

Publicación:

The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association

Volúmen:

53

Número:

01

Periodo:

Enero 1998

ISSN:

0003066X

SrcID:

0003066X-1998-01.txt

  • Documento número 1570619
  • Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:09 a. m.
  • Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:09 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

The situativity of knowing, learning, and research

Autor:

James G. Greeno

Resumen:

The situative perspective provides promising framework for integrating the findings, concepts, and explanations of research and practice into the most coherent whole

Publicación:

The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association

Volúmen:

53

Número:

01

Periodo:

Enero 1998

ISSN:

0003066X

SrcID:

0003066X-1998-01.txt

  • Documento número 1635412
  • Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:42 p. m.
  • Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:42 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Two ways to elaborate Vygotsky’s concept of mediation:

Autor:

Yuriy V. Karpov

Resumen:

Implications for Instruction for instruction Theoretical learning and collaborative problem solving in concert enable children to learn facts and abstract concepts more effectively and at earlier ages

Publicación:

The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association

Volúmen:

53

Número:

01

Periodo:

Enero 1998

ISSN:

0003066X

SrcID:

0003066X-1998-01.txt

  • Documento número 1635413
  • Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:42 p. m.
  • Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:42 p. m.
  • Enlace directo