- importsource = "00131784-1997-03.txt"
 
- Artículo:
 Perspectives / How Do Children Learn?
- Autor:
 Marge Scherer
- Página:
 5
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 6
- Periodo:
 March 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-03.txt
- Documento número 133197
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo
 
- Artículo:
 To Be Intelligent
- Autor:
 John Abbott
- Resumen:
 From Stone Age paintings to technological wizardry, humans have demonstrated their remarkable ability to extend—and ponder—their own intelligence
- Página:
 6
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 6
- Periodo:
 March 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-03.txt
- Documento número 133198
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo
 
- Artículo:
 Maximizing Learning: A Conversation with Renate Nummela Caine
- Autor:
 Carolyn R. Pool
- Resumen:
 The coauthor of Making Connections: Teaching and the Human Brain discusses why it is necessary to eliminate emotional threats and immerse students in relevant learning
- Página:
 11
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 6
- Periodo:
 March 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-03.txt
- Documento número 133199
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo
 
- Artículo:
 On Using Knowledge About Our Brain: A Conversation with Bob Sylwester
- Autor:
 Ronald S. Brandt
- Resumen:
 With magnetic resonance imaging comes an ability to see inside the human brain—and a corresponding need for educators to become familiar with new theories about how we learn
- Página:
 16
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 6
- Periodo:
 March 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-03.txt
- Documento número 133200
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo
 
- Artículo:
 What Does It Mean to Be Smart?
- Autor:
 Robert J. Sternberg
- Resumen:
 By not recognizing practical and creative intelligence to the degree we foster analytic skills, we may be disenfranchising multitudes of students from learning
- Página:
 20
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 6
- Periodo:
 March 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-03.txt
- Documento número 133201
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo