- importsource = "00178012-1995-03.TXT"
- Artículo:
Briefings from the Editors. Include new findings on performance management programs, the importance of research and development, the Pygmalion effect, and why managers derail.
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
3
- Periodo:
Mayo-Junio 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-03.TXT
- Documento número 1544826
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:05 a. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:05 a. m.
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- Artículo:
The economic distress of America's inner cities may be the most pressing issue facing the nation, argues Michael E. Porter in "The Competitive Advantage of the Inner City."
- Autor:
Michael E. Porter
- Página:
55
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
3
- Periodo:
Mayo-Junio 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-03.TXT
- Documento número 1544827
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:05 a. m.
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- Artículo:
HBR Case Study. Grant Newman, chief executive officer of Regional Medical Center, decided to out source RMC's anesthesia services and signed a contract with Physicians Development Services, a contract management company. PDS had seemed a good fit.
- Página:
24
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
3
- Periodo:
Mayo-Junio 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-03.TXT
- Documento número 1544828
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:05 a. m.
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- Artículo:
Thinking About... The future is here, and many companies are pondering the human toll of limiting organizational interactions to videoconferencing, portable telephones, and E-mail. Charles Handy explores ways to combine "Trust and the Virtual Organization," asking, How do you manage people whom you do not see?
- Autor:
Charles Handy
- Página:
40
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
3
- Periodo:
Mayo-Junio 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-03.TXT
- Documento número 1544829
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:05 a. m.
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- Artículo:
Do Rewards Really Create Loyalty?" Louise O'Brien and Charles Jones argue that they do, but only if a company learns how to share value with its most profitable customers in proportion to the value the customers' loyalty creates for the company.
- Autor:
Louise O'Brien
Charles Jones
- Página:
75
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
3
- Periodo:
Mayo-Junio 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-03.TXT
- Documento número 1544830
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:05 a. m.
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