- importsource = "1044789X-1994-07.TXT"
- Artículo:
Features. Morphing 3-D Objects in C++. Glenn presents a C++ morphing program that simulates a "melting" effect (its reverse) on 3-D objects. The program which compiles runs on UNIX machines PCs the Amiga generates objects analogous to key frames in animation sequences.
- Autor:
Glenn M. Lewis
- Página:
18
- Publicación:
Dr. Dobb's Journal
- Volúmen:
19
- Número:
7
- Periodo:
Julio 1994
- ISSN:
1044789X
- SrcID:
1044789X-1994-07.TXT
- Documento número 1430063
- Actualizado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Creado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Generating Realistic Terrain. Realistic landscapes are the bread and butter of computer graphics. Robert shares a technique he calls "fault-generation" for simulating mountains and other geological features found in nature and it's fast!
- Autor:
Robert Krten
- Página:
26
- Publicación:
Dr. Dobb's Journal
- Volúmen:
19
- Número:
7
- Periodo:
Julio 1994
- ISSN:
1044789X
- SrcID:
1044789X-1994-07.TXT
- Documento número 1430064
- Actualizado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Creado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
3-D Texture Mapping. Texture mapping allows you to project a 2-D image or texture map onto a flat polygon that has been placed on a 3-D surface. Jeremy's program draws a rotating cube (the model) painted with three different texture maps.
- Autor:
Jeremy Spiller
- Página:
32
- Publicación:
Dr. Dobb's Journal
- Volúmen:
19
- Número:
7
- Periodo:
Julio 1994
- ISSN:
1044789X
- SrcID:
1044789X-1994-07.TXT
- Documento número 1430065
- Actualizado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Creado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
RAY: A Ray-tracing Program in C++. Alain uses C++ inheritance to create RAY a powerful ray-tracing program that performs hidden-surface removal, simulates shadow and semishadow effects to produce images of dazzling realism.
- Autor:
Alain Mangen
- Página:
40
- Publicación:
Dr. Dobb's Journal
- Volúmen:
19
- Número:
7
- Periodo:
Julio 1994
- ISSN:
1044789X
- SrcID:
1044789X-1994-07.TXT
- Documento número 1430066
- Actualizado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Creado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Lotfi Visions, Part 1. In the first installment of this exclusive interview with Lotfi Zadeh the father of fuzzy logic Zadeh discusses the philosophical underpinnings of fuzzy logic how it relates to fractals AI his youth in the USSR Iran.
- Autor:
Jack Woehr
- Página:
44
- Publicación:
Dr. Dobb's Journal
- Volúmen:
19
- Número:
7
- Periodo:
Julio 1994
- ISSN:
1044789X
- SrcID:
1044789X-1994-07.TXT
- Documento número 1430067
- Actualizado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Creado el lunes, 5 de octubre de 2020 05:46:10 p. m.
- Enlace directo