1. importsource = "00178012-1995-04.TXT"
Se encontraron 39 resultados.
Artículo:

Thinking About... Management tools that strive for constant improvement paradoxically may be destroying what holds organizations together. In "The Power of Predictability," Howard H. Stevenson and Mihnea C. Moldoveanu argue that managers cannot ignore this basic human need.

Autor:

Howard H. Stevenson

Mihnea C. Moldoveanu

Página:

140

Publicación:

Harvard Business Review

Volúmen:

73

Número:

4

Periodo:

Julio-Agosto 1995

ISSN:

00178012

SrcID:

00178012-1995-04.TXT

  • Documento número 1461020
  • Actualizado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
  • Creado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Also in this issue. Strategic Humor considers the multiple meanings of "Business Ethics."

Página:

96

Publicación:

Harvard Business Review

Volúmen:

73

Número:

4

Periodo:

Julio-Agosto 1995

ISSN:

00178012

SrcID:

00178012-1995-04.TXT

  • Documento número 1461021
  • Actualizado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
  • Creado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Letters to the Editor. Recent HBR articles generate comments from Andrea C. Silbert, Timothy Bates, Mark A. Willis, Paul S. Grogan, Stephen Goldsmith, Gail Snow den, Antoinette M. Malveaux, Bret Schundler, James H. Johnson Jr., Robert E. Rubin, Michael Schrage, Bare Victor, Peter Boulter, Barry Sullivan, Roger A. Krone, Richard L. Nolan, F. Warren McFarlan, Leonard C. Green.

Página:

144

Publicación:

Harvard Business Review

Volúmen:

73

Número:

4

Periodo:

Julio-Agosto 1995

ISSN:

00178012

SrcID:

00178012-1995-04.TXT

  • Documento número 1461022
  • Actualizado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
  • Creado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Briefings from the Editors include new findings on working capital productivity, supply chains, market-level data, and the relationship between economic dependency and job commitment.

Página:

10

Publicación:

Harvard Business Review

Volúmen:

73

Número:

4

Periodo:

Julio-Agosto 1995

ISSN:

00178012

SrcID:

00178012-1995-04.TXT

  • Documento número 1609633
  • Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:01:48 p. m.
  • Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:01:48 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

The essence of business success lies in making sure you're playing the right game. How do you know if it's right? What can you do if it's wrongs In "The Right Game: Use Game Theory to Shape Strategy," Adam M. Brandenburger and Barry J. Nalebuff answer those questions by drawing on the insights of game theory, which stresses the importance of putting yourself in the shoes of other players and anticipating their responses.

Autor:

Adam M. Brandenburger

Barry J. Nalebuff

Página:

57

Publicación:

Harvard Business Review

Volúmen:

73

Número:

4

Periodo:

Julio-Agosto 1995

ISSN:

00178012

SrcID:

00178012-1995-04.TXT

  • Documento número 1609634
  • Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:01:48 p. m.
  • Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:01:48 p. m.
  • Enlace directo