- importsource = "00178012-1995-04.TXT"
- Artículo:
Thinking About... Management tools that strive for constant improvement paradoxically may be destroying what holds organizations together. In "The Power of Predictability," Howard H. Stevenson and Mihnea C. Moldoveanu argue that managers cannot ignore this basic human need.
- Autor:
Howard H. Stevenson
Mihnea C. Moldoveanu
- Página:
140
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
4
- Periodo:
Julio-Agosto 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-04.TXT
- Documento número 1461020
- Actualizado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
- Creado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Also in this issue. Strategic Humor considers the multiple meanings of "Business Ethics."
- Página:
96
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
4
- Periodo:
Julio-Agosto 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-04.TXT
- Documento número 1461021
- Actualizado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
- Creado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
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- Artículo:
Letters to the Editor. Recent HBR articles generate comments from Andrea C. Silbert, Timothy Bates, Mark A. Willis, Paul S. Grogan, Stephen Goldsmith, Gail Snow den, Antoinette M. Malveaux, Bret Schundler, James H. Johnson Jr., Robert E. Rubin, Michael Schrage, Bare Victor, Peter Boulter, Barry Sullivan, Roger A. Krone, Richard L. Nolan, F. Warren McFarlan, Leonard C. Green.
- Página:
144
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
4
- Periodo:
Julio-Agosto 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-04.TXT
- Documento número 1461022
- Actualizado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
- Creado el jueves, 18 de febrero de 2021 10:56:36 a. m.
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- Artículo:
Briefings from the Editors include new findings on working capital productivity, supply chains, market-level data, and the relationship between economic dependency and job commitment.
- Página:
10
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
4
- Periodo:
Julio-Agosto 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-04.TXT
- Documento número 1609633
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:01:48 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:01:48 p. m.
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- Artículo:
The essence of business success lies in making sure you're playing the right game. How do you know if it's right? What can you do if it's wrongs In "The Right Game: Use Game Theory to Shape Strategy," Adam M. Brandenburger and Barry J. Nalebuff answer those questions by drawing on the insights of game theory, which stresses the importance of putting yourself in the shoes of other players and anticipating their responses.
- Autor:
Adam M. Brandenburger
Barry J. Nalebuff
- Página:
57
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
73
- Número:
4
- Periodo:
Julio-Agosto 1995
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-1995-04.TXT
- Documento número 1609634
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:01:48 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:01:48 p. m.
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