- importsource = "1996-01.txt"
- Artículo:
Some implications of functional analysis for school psychology
- Autor:
Timothy R. Vollmer
- Publicación:
School Psychology Quarterly
- Volúmen:
11
- Número:
1
- Periodo:
Primavera 1996
- ISSN:
10453830
- SrcID:
10453830-1996-01.txt
- Documento número 1634664
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:34 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:34 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Brain Imaging and Cognitive Neuroscience: Toward Strong Inference in Attributing Function to Structure
- Autor:
Martin Sarter
- Resumen:
Cognitive is a new discipline that grew out of the neurosciences psychology. Its aim is to learn how brain function gives rise to mental activity. A conceptual framework that helps organize the data, advances our understanding, and points out pitfall to be avoided is presented
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
51
- Número:
1
- Periodo:
Enero 1996
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1996-01.txt
- Documento número 1635178
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Basic Behavioral Science Research for Mental Health: Vulnerability and Resilience
- Resumen:
Why do some people collapse under life stresses whereas others seem unscathed by traumatic circumstances such as severe illness, the death of loved ones, extreme poverty, or other catastrophes? Basic behavioral science research is illuminating the sources of individual differences in vulnerability and resilience
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
51
- Número:
1
- Periodo:
Enero 1996
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1996-01.txt
- Documento número 1635179
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
What Do Infants Recall of Their Lives? Memory for Specific Events by One-to Two-year-Olds
- Autor:
Patricia J. Bauer
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
51
- Número:
1
- Periodo:
Enero 1996
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1996-01.txt
- Documento número 1635180
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Integrating Psychology and Public Health: Challenges and Opportunities
- Autor:
Laura C. Leviton
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
51
- Número:
1
- Periodo:
Enero 1996
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1996-01.txt
- Documento número 1635181
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Enlace directo