- importsource = "09528733-2009-01.txt"
- Artículo:
Leading and managing contemporary UK universities: Do excellence and meritocracy still prevail over diversity?
- Autor:
Rosemary Deem
- Resumen:
The paper uses a gendered and feminist perspective to explore some dimensions of the debate about excellence and diversity in relation to the leadership and management of UK universities
- Página:
3
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 1082419
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Widening participation in medical education: Challenging elitism and exclusion
- Autor:
Kathy Boursicot
Trudie Roberts
- Resumen:
In this paper, we examine issues relating to the enduring nature of elitism and exclusion in medical education by exploring the changes in social and policy influences on the admission and inclusion of women and disabled people to undergraduate medical courses and the medical profession
- Página:
19
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 1082420
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Mapping meritocracy: intersecting gender, poverty and higher educational opportunity structures
- Autor:
Louise Morley
Rosemary Lugg
- Resumen:
Widening participation in higher education can be a force for democratization. It can also map on to elite practices and contribute to further differentiation of social groups
- Página:
37
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 1082421
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Social diversity and democracy in higher education in the 21st century: towards a feminist critique
- Autor:
Miriam E David
- Resumen:
This paper takes a feminist perspective on the UK literature on mass higher education in the 21st century, building on US critiques about marketization, neo-liberalism and 'academic capitalism'
- Página:
61
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 1082422
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Men accessing higher education: Theorizing continuity and change in relation to masculine subjectivities
- Autor:
Penny Jane Burke
- Resumen:
I explore the question of men's participation in higher education (HE) in relation to shifting, discursive and intersecting masculine subjectivities by drawing on qualitative interviews with men participating in HE
- Página:
81
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 1082423
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Enlace directo