- isn = "0003066X"
- Artículo:
The situativity of knowing, learning, and research
- Autor:
James G. Greeno
- Resumen:
The situative perspective provides promising framework for integrating the findings, concepts, and explanations of research and practice into the most coherent whole
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
53
- Número:
01
- Periodo:
Enero 1998
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1998-01.txt
- Documento número 1635412
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:42 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:42 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Two ways to elaborate Vygotsky’s concept of mediation:
- Autor:
Yuriy V. Karpov
- Resumen:
Implications for Instruction for instruction Theoretical learning and collaborative problem solving in concert enable children to learn facts and abstract concepts more effectively and at earlier ages
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
53
- Número:
01
- Periodo:
Enero 1998
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1998-01.txt
- Documento número 1635413
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:42 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:42 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Birdsong
- Autor:
Gregory F. Ball
- Resumen:
Studies of birdsong address issues of interest to psychology, such as how sex differences in learning and memory develop. This article highlights recent advances to illustrate the significance of birdsong research for experimental psychology and behavioral neuroscience
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
53
- Número:
01
- Periodo:
Enero 1998
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1998-01.txt
- Documento número 1635414
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:43 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:43 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Relevant issues in development science: Introduction to the special issue
- Autor:
E. Mavis Hetherington
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
53
- Número:
02
- Periodo:
Febrero 1998
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1998-02.txt
- Documento número 1635415
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:43 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:43 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
American Child care today
- Autor:
Sandra Scarr
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
53
- Número:
02
- Periodo:
Febrero 1998
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1998-02.txt
- Documento número 1635416
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:43 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:43 p. m.
- Enlace directo