1. importsource = "00219584-2015-12.txt"
Se encontraron 76 resultados.
Artículo:

Why Combustions Are Always Exothermic, Yielding About 418 kJ per Mole of O2

Autor:

Klaus Schmidt-Rohr

Página:

2094

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

92

Número:

12

Periodo:

Diciembre 2015

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2015-12.txt

  • Documento número 250218
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Teaching Thermodynamics of Ideal Solutions: An Entropy-Based Approach To Help Students Better Understand and Appreciate the Subtleties of Solution Models

Autor:

J. Pablo Tomba

Página:

2100

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

92

Número:

12

Periodo:

Diciembre 2015

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2015-12.txt

  • Documento número 250219
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

3D Printed Potential and Free Energy Surfaces for Teaching Fundamental Concepts in Physical Chemistry

Autor:

Danil S. Kaliakin

Ryan R. Zaari

Sergey A. Varganov

Página:

2106

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

92

Número:

12

Periodo:

Diciembre 2015

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2015-12.txt

  • Documento número 250220
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Illustrating Concepts in Physical Organic Chemistry with 3D Printed Orbitals

Autor:

Michael J. Robertson

William L. Jorgensen

Página:

2113

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

92

Número:

12

Periodo:

Diciembre 2015

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2015-12.txt

  • Documento número 250221
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Using Crystallographic Data To Facilitate Students’ Discovery of How Protein Models Are Produced—An Activity Illustrating the Effect of Resolution on Model Quality

Autor:

Hazel. R. Corradi

Página:

2117

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

92

Número:

12

Periodo:

Diciembre 2015

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2015-12.txt

  • Documento número 250222
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:03 p. m.
  • Enlace directo