- importsource = "00131784-2005-11.txt"
- Artículo:
Looking at How Students Reason
- Autor:
Marilyn Burns
- Resumen:
Student thinking tells teachers whether a math lesson is accessible or challenging, on target or misunderstood.
- Página:
26
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 1025155
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Mapping the Road to Proficiency
- Autor:
Thomas R. Guskey
- Resumen:
Linking instructional activities to standards improves the diagnostic properties of classroom assessments.
- Página:
32
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 1025156
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Helping Students Understand Assessment
- Autor:
Jan Chappuis
- Resumen:
Do your students understand how assessments can help them gain ownership of their learning?
- Página:
39
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 1025157
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Documenting Learning with Digital Portfolios
- Autor:
David Niguidula
- Resumen:
Students demonstrate mastery, dramatize their successes, and communicate with their community—all through digital portfolios.
- Página:
44
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 1025158
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Making Benchmark Testing Work
- Autor:
Joan L. Herman
Eva L. Baker
- Resumen:
Six criteria suggest how teachers can judge whether benchmark tests provide useful diagnostic feedback.
- Página:
48
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 1025159
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:38 a. m.
- Enlace directo