- importsource = "00131784-2005-11.txt"
- Artículo:
Documenting Learning with Digital Portfolios
- Autor:
David Niguidula
- Resumen:
Students demonstrate mastery, dramatize their successes, and communicate with their community—all through digital portfolios.
- Página:
44
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 133472
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Making Benchmark Testing Work
- Autor:
Joan L. Herman
Eva L. Baker
- Resumen:
Six criteria suggest how teachers can judge whether benchmark tests provide useful diagnostic feedback.
- Página:
48
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 133473
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Gifted and Growing
- Autor:
Linda Clark
- Resumen:
When bright students failed to make growth targets, an Idaho district made some changes.
- Página:
56
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 133474
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Grading to Communicate
- Autor:
Tony Winger
- Resumen:
An instructional coach creates a grading system that measures learning but does not overlook effort.
- Página:
61
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 133475
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Linking Formative Assessment to Scaffolding
- Autor:
Lorrie A. Shepard
- Resumen:
By using assessments as scaffolding, teachers can support students as they develop greater competence.
- Página:
66
- Sección:
Assessment to promote learning
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
63
- Número:
3
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2005-11.txt
- Documento número 133476
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:55 p. m.
- Enlace directo