- isn = "00178012"
- Artículo:
Best Practice. Spinning Out a Star. What could be more unlikely than a tobacco company spinning out a pharmaceutical venture? This against-the-odds success story holds important lessons for companies seeking to spin off businesses much closer to the core.
- Autor:
Michael D. Lord
Stanley W. Mandel
Jeffrey D. Wager
- Página:
115
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
80
- Número:
6
- Periodo:
Junio 2002
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2002-06.txt
- Documento número 1545210
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:10 a. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:10 a. m.
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- Artículo:
Frontiers. Have Your Objects Call My Objects. Imagine the possibilities if any item in any supply chain could tell you where it was and what was happening to it. And imagine quickly, because object-to-object technology is already helping companies reduce costs, enhance security, and improve the customer experience.
- Autor:
Glover T. Ferguson
- Página:
138
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
80
- Número:
6
- Periodo:
Junio 2002
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2002-06.txt
- Documento número 1545211
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:10 a. m.
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- Artículo:
Strategic Humor. Eternal Truths. David Brown, Dave Carpenter, Harley L. Schwadron, Mike Shapiro, P.C. Vey take a humorous look at these eternal business truths.
- Página:
102
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
80
- Número:
6
- Periodo:
Junio 2002
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2002-06.txt
- Documento número 1545212
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:10 a. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:10 a. m.
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- Artículo:
What Goes Around. A Proper Theory of Business. In the very first article of the first issue of HBR, the dean of Harvard Business School laid out a framework for a reasoned approach to management that continues to guide us as we enter our ninth decade of publication.
- Página:
156
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
80
- Número:
6
- Periodo:
Junio 2002
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2002-06.txt
- Documento número 1545213
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:10 a. m.
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- Artículo:
Questioning the unquestionable. From time to time in business, an intuitive-sounding idea makes the leap from theory to principle almost instantly, without ever being subjected to rigorous testing or skepticism. But what if the theory is wrong?
- Página:
10
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
80
- Número:
7
- Periodo:
Julio 2002
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2002-07.txt
- Documento número 1545214
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:48:10 a. m.
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