1. importsource = "00131784-1997-02.txt"
Se encontraron 63 resultados.
Artículo:

Perspectives / Zero Tolerance in a Civil Society?

Autor:

Marge Scherer

Página:

5

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 648268
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Teaching Democracy by Doing It!

Autor:

Mark Gerzon

Resumen:

In these divided states of America, schools must not so much strive to keep conflicts out of the classroom as to teach students how to participate in democratic processes

Página:

6

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 648269
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

The Legacy of Public Work: Educating for Citizenship

Autor:

Harry C. Boyte

Nan Skelton

Resumen:

The Public Achievement initiative is based on the premise that by improving public places and things, students find their own place as active citizens

Página:

12

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 648270
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

The Art of Deliberation

Autor:

Walter C. Parker

Resumen:

How can schools cultivate civic habits—courtesy, tolerance, respect, a sense of justice, and a knack for forging consensus?

Página:

18

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 648271
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Civic Education—What Roles for Citizens?

Autor:

David Tyack

Resumen:

The author analyzes some of the reasons for our civic malaise and prescribes ways to inspire more citizen participation

Página:

22

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 648272
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
  • Enlace directo