- importsource = "00131784-1997-02.txt"
- Artículo:
Perspectives / Zero Tolerance in a Civil Society?
- Autor:
Marge Scherer
- Página:
5
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 648268
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Teaching Democracy by Doing It!
- Autor:
Mark Gerzon
- Resumen:
In these divided states of America, schools must not so much strive to keep conflicts out of the classroom as to teach students how to participate in democratic processes
- Página:
6
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 648269
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Legacy of Public Work: Educating for Citizenship
- Autor:
Harry C. Boyte
Nan Skelton
- Resumen:
The Public Achievement initiative is based on the premise that by improving public places and things, students find their own place as active citizens
- Página:
12
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 648270
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Art of Deliberation
- Autor:
Walter C. Parker
- Resumen:
How can schools cultivate civic habits—courtesy, tolerance, respect, a sense of justice, and a knack for forging consensus?
- Página:
18
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 648271
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Civic Education—What Roles for Citizens?
- Autor:
David Tyack
- Resumen:
The author analyzes some of the reasons for our civic malaise and prescribes ways to inspire more citizen participation
- Página:
22
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 648272
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo