- importsource = "00131784-1997-02.txt"
 
- Artículo:
 Perspectives / Zero Tolerance in a Civil Society?
- Autor:
 Marge Scherer
- Página:
 5
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 5
- Periodo:
 February 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-02.txt
- Documento número 133176
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo
 
- Artículo:
 Teaching Democracy by Doing It!
- Autor:
 Mark Gerzon
- Resumen:
 In these divided states of America, schools must not so much strive to keep conflicts out of the classroom as to teach students how to participate in democratic processes
- Página:
 6
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 5
- Periodo:
 February 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-02.txt
- Documento número 133177
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo
 
- Artículo:
 The Legacy of Public Work: Educating for Citizenship
- Autor:
 Harry C. Boyte
Nan Skelton
- Resumen:
 The Public Achievement initiative is based on the premise that by improving public places and things, students find their own place as active citizens
- Página:
 12
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 5
- Periodo:
 February 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-02.txt
- Documento número 133178
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo
 
- Artículo:
 The Art of Deliberation
- Autor:
 Walter C. Parker
- Resumen:
 How can schools cultivate civic habits—courtesy, tolerance, respect, a sense of justice, and a knack for forging consensus?
- Página:
 18
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 5
- Periodo:
 February 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-02.txt
- Documento número 133179
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo
 
- Artículo:
 Civic Education—What Roles for Citizens?
- Autor:
 David Tyack
- Resumen:
 The author analyzes some of the reasons for our civic malaise and prescribes ways to inspire more citizen participation
- Página:
 22
- Publicación:
 Educational Leadership
- Volúmen:
 54
- Número:
 5
- Periodo:
 February 1997
- ISSN:
 00131784
- SrcID:
 00131784-1997-02.txt
- Documento número 133180
 - Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
 - Enlace directo