- importsource = "15477193-2000-01.TXT"
- Artículo:
Determinants and Consequences of Transaction Structure
- Autor:
Mark B. Houston
Shane A. Johnson
- Resumen:
When a buyer firm and a supplier firm plan to transact, what factors drive their choice of mechanism to govern the relation ship? Focusing on contract-governed versus joint venture-governed relationships, we present a theoretical framework that specifies the conditions that make one form of relationship structure or the other more appropriate
- Página:
4
- Publicación:
Journal of Marketing Research
- Volúmen:
37
- Número:
1
- Periodo:
Febrero 2000
- ISSN:
15477193
- SrcID:
15477193-2000-01.TXT
- Documento número 1412162
- Actualizado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
- Creado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Emergence of Market Structure in New Repeat-Purchase Categories: The Interplay of Market Share and Retailer Distribution.
- Autor:
Bart J. Bronnenberg
Vijay Mahajan
Wilfried R. Vanhonacker
- Resumen:
Annually, U.S. manufacturers introduce more than 4000 new products into the American market for repeat-purchase or packaged goods
- Página:
16
- Publicación:
Journal of Marketing Research
- Volúmen:
37
- Número:
1
- Periodo:
Febrero 2000
- ISSN:
15477193
- SrcID:
15477193-2000-01.TXT
- Documento número 1412163
- Actualizado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
- Creado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
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- Artículo:
Which Ad Works, When, Where, and How Often? Modeling the Effects of Direct Television Advertising.
- Autor:
Gerard J. Tellis
Rajesh K. Chandy
Pattana Thaivanich
- Resumen:
Firms spend billions of dollars each year on media advertising. Yet much of this expenditure is made without adequate testing
- Página:
32
- Publicación:
Journal of Marketing Research
- Volúmen:
37
- Número:
1
- Periodo:
Febrero 2000
- ISSN:
15477193
- SrcID:
15477193-2000-01.TXT
- Documento número 1412164
- Actualizado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
- Creado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
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- Artículo:
Global Diffusion of Technological Innovations: A Coupled-Hazard Approach.
- Autor:
Marnik G. Dekimpe
Philip M. Parker
Miklos Sarvary
- Resumen:
The authors propose a new methodology called the "coupled-hazard approach" to study the global diffusion of technological innovations
- Página:
47
- Publicación:
Journal of Marketing Research
- Volúmen:
37
- Número:
1
- Periodo:
Febrero 2000
- ISSN:
15477193
- SrcID:
15477193-2000-01.TXT
- Documento número 1412165
- Actualizado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
- Creado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
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- Artículo:
Consumer Choice Between Hedonic and Utilitarian Goods
- Autor:
Ravi Dhar
Klaus Wertenbroch
- Resumen:
Consumer perceptions and preferences have both hedonic and utilitarian dimensions. We show a fundamental asymmetry in how consumers trade off these dimensions in acquisition and forfeiture choices
- Página:
60
- Publicación:
Journal of Marketing Research
- Volúmen:
37
- Número:
1
- Periodo:
Febrero 2000
- ISSN:
15477193
- SrcID:
15477193-2000-01.TXT
- Documento número 1412166
- Actualizado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
- Creado el miércoles, 19 de agosto de 2020 07:49:00 p. m.
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