- isn = "00131962"
- Artículo:
The Spectrum of Education Research
- Autor:
Jeffrey R. Henig
- Resumen:
The politicization of education research has been dispiriting, but there are encouraging signs that research is improving.
- Página:
6
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
66
- Número:
4
- Periodo:
diciembre 2008 – enero 2009
- ISSN:
00131962
- SrcID:
00131784-2008-06.txt
- Documento número 133902
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The New Stupid
- Autor:
Frederick M. Hess
- Resumen:
The "old stupid" was not using data at all. Now the pendulum has swung the other way.
- Página:
12
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
66
- Número:
4
- Periodo:
diciembre 2008 – enero 2009
- ISSN:
00131962
- SrcID:
00131784-2008-06.txt
- Documento número 133903
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Answering the Questions That Count
- Autor:
David Ronka
Mary Ann Lachat
Rachel Slaughter
Julie Meltzer
- Resumen:
Schools of all sizes use the essentials questions approach to become data-driven decision makers.
- Página:
18
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
66
- Número:
4
- Periodo:
diciembre 2008 – enero 2009
- ISSN:
00131962
- SrcID:
00131784-2008-06.txt
- Documento número 133904
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Accountability with Roots
- Autor:
George Johnson
Susan Bonaiuto
- Resumen:
To be meaningful, accountability must grow out of local priorities.
- Página:
26
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
66
- Número:
4
- Periodo:
diciembre 2008 – enero 2009
- ISSN:
00131962
- SrcID:
00131784-2008-06.txt
- Documento número 133905
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Measuring the Achievement Elephant
- Autor:
Paul E. Barton
Richard J. Coley
- Resumen:
Understanding the nuances of data requires seeing the whole picture.
- Página:
30
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
66
- Número:
4
- Periodo:
diciembre 2008 – enero 2009
- ISSN:
00131962
- SrcID:
00131784-2008-06.txt
- Documento número 133906
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:58 p. m.
- Enlace directo