- per = "March 1997"
- Artículo:
Perspectives / How Do Children Learn?
- Autor:
Marge Scherer
- Página:
5
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648289
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
To Be Intelligent
- Autor:
John Abbott
- Resumen:
From Stone Age paintings to technological wizardry, humans have demonstrated their remarkable ability to extend—and ponder—their own intelligence
- Página:
6
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648290
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Maximizing Learning: A Conversation with Renate Nummela Caine
- Autor:
Carolyn R. Pool
- Resumen:
The coauthor of Making Connections: Teaching and the Human Brain discusses why it is necessary to eliminate emotional threats and immerse students in relevant learning
- Página:
11
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648291
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
On Using Knowledge About Our Brain: A Conversation with Bob Sylwester
- Autor:
Ronald S. Brandt
- Resumen:
With magnetic resonance imaging comes an ability to see inside the human brain—and a corresponding need for educators to become familiar with new theories about how we learn
- Página:
16
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648292
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
What Does It Mean to Be Smart?
- Autor:
Robert J. Sternberg
- Resumen:
By not recognizing practical and creative intelligence to the degree we foster analytic skills, we may be disenfranchising multitudes of students from learning
- Página:
20
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648293
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo