- importsource = "00219584-2005-06.txt"
- Artículo:
The q/T Paradox: Which "Contains More Heat", a Cup of Coffee at 95°C or a Liter of Icewater?
- Autor:
Ed Vitz
Michael J. Schuman
- Página:
856
- Sección:
In The Classroom
- Publicación:
Journal of Chemical Education
- Volúmen:
82
- Número:
6
- Periodo:
june 2005
- ISSN:
00219584
- SrcID:
00219584-2005-06.txt
- Documento número 1138062
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Relation of Temperature to Energy
- Autor:
Christopher King
- Página:
861
- Sección:
In The Classroom
- Publicación:
Journal of Chemical Education
- Volúmen:
82
- Número:
6
- Periodo:
june 2005
- ISSN:
00219584
- SrcID:
00219584-2005-06.txt
- Documento número 1138063
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Advanced Chemistry Classroom and Laboratory. Positive and Negative Temperatures in a Two-Level System: Thermodynamic and Statistical-Mechanical Perspectives
- Autor:
Mark B. Masthay
Harry B. Fannin
- Página:
867
- Sección:
In The Classroom
- Publicación:
Journal of Chemical Education
- Volúmen:
82
- Número:
6
- Periodo:
june 2005
- ISSN:
00219584
- SrcID:
00219584-2005-06.txt
- Documento número 1138064
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Thermodynamic Calculation of Work for Some Irreversible Processes
- Autor:
Gary L. Bertrand
- Página:
874
- Sección:
In The Classroom
- Publicación:
Journal of Chemical Education
- Volúmen:
82
- Número:
6
- Periodo:
june 2005
- ISSN:
00219584
- SrcID:
00219584-2005-06.txt
- Documento número 1138065
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
On Teaching Ionic Activity Effects: What, When, and Where?
- Autor:
Robert de Levie
- Página:
878
- Sección:
In The Classroom
- Publicación:
Journal of Chemical Education
- Volúmen:
82
- Número:
6
- Periodo:
june 2005
- ISSN:
00219584
- SrcID:
00219584-2005-06.txt
- Documento número 1138066
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:25:08 a. m.
- Enlace directo