- importsource = "0003066X-1999-05.txt"
- Artículo:
Head start and preschool education: Toward continued improvement Longitudinal and follow-up studies of school readiness programs for low-income children reveal three ways that programs to prepare children for school can be improved
- Autor:
Sharon Landesman Ramey
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
54
- Número:
05
- Periodo:
Mayo 1999
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1999-05.txt
- Documento número 1635518
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Scholarship in psychology: conversations about change and constancy
- Autor:
Diane F. Halpern
- Resumen:
Higher education in the United States was scrutinized and found wanting during the past 25 years. Fundamental questions such as “What is the mission of colleges and universities? Whom do they serve? How should they educate?” are o the table. Radical changes in what psychology considers scholarship were proposed by a task force of the Society for the Teaching of Psychology. Psychologist with different perspectives comment on the controversial new definition of scholarship in this set of five articles
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
54
- Número:
05
- Periodo:
Mayo 1999
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1999-05.txt
- Documento número 1635519
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Scholarship in psychology: The advantages of an expanded vision
- Autor:
Roger L. Peterson
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
54
- Número:
05
- Periodo:
Mayo 1999
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1999-05.txt
- Documento número 1635520
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Refereeing on different playing fields: Diversity in Higher education
- Autor:
Joan S. Girgus
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
54
- Número:
05
- Periodo:
Mayo 1999
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1999-05.txt
- Documento número 1635521
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Reflections in scholarship from the liberal arts academy
- Autor:
David G. Myers
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
54
- Número:
05
- Periodo:
Mayo 1999
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1999-05.txt
- Documento número 1635522
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:44 p. m.
- Enlace directo