1. importsource = "00219584-2016-09.txt"
Se encontraron 64 resultados.
Artículo:

Blending education and polymer science: semiautomated creation of a thermodynamic property database

Autor:

Roselyne B. Tchoua

Jian Qin

Kyle Chard

Página:

1561

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

93

Número:

9

Periodo:

septiembre 2016

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2016-09.txt

  • Documento número 250526
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:04 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:04 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Teaching the concept of gibbs energy minimization through its application to phase-equilibrium calculation

Autor:

Romain Privat

Etienne Berger

Dimitrios Meimaroglou

Página:

1569

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

93

Número:

9

Periodo:

septiembre 2016

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2016-09.txt

  • Documento número 250527
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:05 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:05 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Interactively applying the variational method to the dihydrogen molecule: exploring bonding and antibonding

Autor:

Vinícius Wilian D. Cruzeiro

Adrian Rotiberg

Nicolas C. Polfer

Página:

1578

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

93

Número:

9

Periodo:

septiembre 2016

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2016-09.txt

  • Documento número 250528
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:05 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:05 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Do-it-yourself: 3D models of hydrogenic orbitals through 3D printing

Autor:

Kaitlyn M. Griffith

Riccardo de Cataldo

Keir H. Fogarty

Página:

1586

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

93

Número:

9

Periodo:

septiembre 2016

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2016-09.txt

  • Documento número 250529
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:05 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:05 p. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Creating and using interactive, 3D-printed models to improve student comprehension of the Bohr model of the atom, bond polarity, and hybridization

Autor:

Karen Smiar

J.D. Mendez

Página:

1591

Publicación:

Journal of Chemical Education

Volúmen:

93

Número:

9

Periodo:

septiembre 2016

ISSN:

00219584

SrcID:

00219584-2016-09.txt

  • Documento número 250530
  • Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:05 p. m.
  • Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:53:05 p. m.
  • Enlace directo