- importsource = "09528733-2009-01.txt"
- Artículo:
Mapping meritocracy: intersecting gender, poverty and higher educational opportunity structures
- Autor:
Louise Morley
Rosemary Lugg
- Resumen:
Widening participation in higher education can be a force for democratization. It can also map on to elite practices and contribute to further differentiation of social groups
- Página:
37
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 632768
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Social diversity and democracy in higher education in the 21st century: towards a feminist critique
- Autor:
Miriam E David
- Resumen:
This paper takes a feminist perspective on the UK literature on mass higher education in the 21st century, building on US critiques about marketization, neo-liberalism and 'academic capitalism'
- Página:
61
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 632769
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Men accessing higher education: Theorizing continuity and change in relation to masculine subjectivities
- Autor:
Penny Jane Burke
- Resumen:
I explore the question of men's participation in higher education (HE) in relation to shifting, discursive and intersecting masculine subjectivities by drawing on qualitative interviews with men participating in HE
- Página:
81
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 632770
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Passionate attachments: Higher education, policy, knowledge, emotion and social justice
- Autor:
Valerie Hey
Carole Leathwood
- Resumen:
We explore the significance of the 'affective turn' in respect to higher education policy in the UK
- Página:
101
- Sección:
Articles
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 632771
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Celebrations and challenges: gender in higher Education
- Autor:
Louise Morley
Miriam David
- Página:
1
- Sección:
Introduction
- Publicación:
Higher Education Policy
- Volúmen:
22
- Número:
1
- Periodo:
marzo 2009
- ISSN:
09528733
- SrcID:
09528733-2009-01.txt
- Documento número 1082418
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
- Enlace directo