1. importsource = "09528733-2009-01.txt"
Se encontraron 21 resultados.
Artículo:

Mapping meritocracy: intersecting gender, poverty and higher educational opportunity structures

Autor:

Louise Morley

Rosemary Lugg

Resumen:

Widening participation in higher education can be a force for democratization. It can also map on to elite practices and contribute to further differentiation of social groups

Página:

37

Sección:

Articles

Publicación:

Higher Education Policy

Volúmen:

22

Número:

1

Periodo:

marzo 2009

ISSN:

09528733

SrcID:

09528733-2009-01.txt

  • Documento número 632768
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Social diversity and democracy in higher education in the 21st century: towards a feminist critique

Autor:

Miriam E David

Resumen:

This paper takes a feminist perspective on the UK literature on mass higher education in the 21st century, building on US critiques about marketization, neo-liberalism and 'academic capitalism'

Página:

61

Sección:

Articles

Publicación:

Higher Education Policy

Volúmen:

22

Número:

1

Periodo:

marzo 2009

ISSN:

09528733

SrcID:

09528733-2009-01.txt

  • Documento número 632769
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Men accessing higher education: Theorizing continuity and change in relation to masculine subjectivities

Autor:

Penny Jane Burke

Resumen:

I explore the question of men's participation in higher education (HE) in relation to shifting, discursive and intersecting masculine subjectivities by drawing on qualitative interviews with men participating in HE

Página:

81

Sección:

Articles

Publicación:

Higher Education Policy

Volúmen:

22

Número:

1

Periodo:

marzo 2009

ISSN:

09528733

SrcID:

09528733-2009-01.txt

  • Documento número 632770
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Passionate attachments: Higher education, policy, knowledge, emotion and social justice

Autor:

Valerie Hey

Carole Leathwood

Resumen:

We explore the significance of the 'affective turn' in respect to higher education policy in the UK

Página:

101

Sección:

Articles

Publicación:

Higher Education Policy

Volúmen:

22

Número:

1

Periodo:

marzo 2009

ISSN:

09528733

SrcID:

09528733-2009-01.txt

  • Documento número 632771
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:25:04 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Celebrations and challenges: gender in higher Education

Autor:

Louise Morley

Miriam David

Página:

1

Sección:

Introduction

Publicación:

Higher Education Policy

Volúmen:

22

Número:

1

Periodo:

marzo 2009

ISSN:

09528733

SrcID:

09528733-2009-01.txt

  • Documento número 1082418
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:17:58 a. m.
  • Enlace directo