- importsource = "00178012-2005-11.txt"
- Artículo:
Defensive Marketing
- Autor:
Roberts, John H.
- Resumen:
This is a best practice article that discusses defensive marketing strategy. The four basic types of defensive marketing are positive, inertial, parity, and retarding. The first two strategies establish the company's superior position in relation to the new market entrant
- Página:
150
- Sección:
Best Practice
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
83
- Número:
11
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2005-11.txt
- Documento número 188461
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:47:16 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:47:16 p. m.
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- Artículo:
Learning in the Thick of It
- Autor:
Rodriguez, Richard
- Resumen:
This letter to the editor comments on the July-August 2005 article, "Learning in the Thick of It," by Marilyn Darling, Charles Parry, and Joseph Moore, which focused on the Army's after-action review and how it can be used in business
- Página:
158
- Sección:
Letters to The Editor
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
83
- Número:
11
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2005-11.txt
- Documento número 188462
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:47:16 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:47:16 p. m.
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- Artículo:
Different Strokes
- Autor:
Moyer, Don
- Resumen:
The article illustrates employee motivation. Fair wages and good working conditions are required, but some employees need more to work effectively and do the best job possible
- Página:
172
- Sección:
Panel Discussion
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
83
- Número:
11
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2005-11.txt
- Documento número 188463
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:47:16 p. m.
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- Artículo:
Can You Be Too Creative?
- Autor:
Stewart, Thomas A.
- Resumen:
The editorial discusses economies of scale and of scope, and mentions articles in this issue of HBR. Alfred Chandler wrote the book, "Scale and Scope," which detailed the history of business during a period when organizations discovered the advantages of size
- Página:
10
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
83
- Número:
11
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2005-11.txt
- Documento número 648703
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:05 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:05 a. m.
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- Artículo:
Get Aggressive About Passivity
- Autor:
Samuelson, Judith
Gentile, Mary
- Resumen:
The article mentions the "bystander effect" where people fail to intervene in spite of being aware of misconduct or wrongdoing. Passivity can negatively affect corporate consciences when employees have values but do not act on them
- Página:
18
- Sección:
Forethought
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
83
- Número:
11
- Periodo:
November 2005
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2005-11.txt
- Documento número 648704
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:05 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:05 a. m.
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