- importsource = "2001-09.txt"
- Artículo:
The Weird Rules of Creativity. To most experienced executives, managing creativity doesn't look at all like rational management. The practices go beyond counterintuitive; they seem downright strange. And here's what's really weird: Many companies and teams are using these practices with great results.
- Autor:
Robert I. Sutton
- Página:
94
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
79
- Número:
8
- Periodo:
Septiembre 2001
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2001-09.txt
- Documento número 1461324
- Actualizado el jueves, 18 de febrero de 2021 11:09:42 a. m.
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- Artículo:
What you don't know about making decisions. When you make a decision, do you ask for advice, read reports, mull them over, say yea or nay, and send your company off to make it happen? Then you're going about it all wrong. New research reveals what goes into an effective decision-making process and how to fell if you've got one.
- Autor:
David A. Garvin
Michael A. Roberto
- Página:
108
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
79
- Número:
8
- Periodo:
Septiembre 2001
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2001-09.txt
- Documento número 1461325
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- Artículo:
We don't need another hero. Caped crusaders need not apply to take on the majority of difficult human problems in business. Learn the four secrets of how quiet leaders, working far from the limelight, achieve miracles of compromise for their own good and the good of their companies.
- Autor:
Joseph L. Badaracco Jr.
- Página:
120
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
79
- Número:
8
- Periodo:
Septiembre 2001
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2001-09.txt
- Documento número 1461326
- Actualizado el jueves, 18 de febrero de 2021 11:09:42 a. m.
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- Artículo:
Best Practice. Sustainable Growth, the DuPont Way. If you're looking for a new definition of corporate social responsibility, sustainable growth is it, says the CEO of DuPont. And it's not just the right thing to do; Sustainability can generate huge economic value.
- Autor:
Chad Holliday
- Página:
129
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
79
- Número:
8
- Periodo:
Septiembre 2001
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2001-09.txt
- Documento número 1461327
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- Artículo:
Tool Kit. Distance Still Matters: The Hard Reality of Global Expansion. Companies routinely exaggerate the attractiveness of foreign markets, and this practice can lead to expensive mistakes. The problem is that the standard tools of analysis fail to factor in the effects of distance on opportunity-not only geographic distance but also cultural, political, and economic distance
- Página:
137
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
79
- Número:
8
- Periodo:
Septiembre 2001
- ISSN:
00178012
- SrcID:
00178012-2001-09.txt
- Documento número 1461328
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