- importsource = "00131784-1997-02.txt"
- Artículo:
Civic Education—What Roles for Citizens?
- Autor:
David Tyack
- Resumen:
The author analyzes some of the reasons for our civic malaise and prescribes ways to inspire more citizen participation
- Página:
22
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 133180
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The New Village Commons—Improving Schools Together
- Autor:
Tony Wagner
- Resumen:
A New England community holds a series of "town meetings on learning" to bring feuding citizens to consensus
- Página:
25
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 133181
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Preparing Students for "The End of Work"
- Autor:
Jeremy Rifkin
- Resumen:
With massive changes redefining the economy and government, it's time to focus on preparing students to work for nonprofit voluntary organizations
- Página:
30
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 133182
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
A Civil Society Demands Education for Good Jobs
- Autor:
Richard J. Murnane
Frank Levy
- Resumen:
Whether Rifkin is right or wrong about the potential of the Third Sector, the new basic skills will be necessary to create a prosperous and pluralistic society
- Página:
34
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 133183
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Why School Reform Is Not Enough to Mend Our Civil Society
- Autor:
Alex Molnar
- Resumen:
Neither idealistic visions for schools nor an emphasis on skills can restore civil society when the economy threatens its health
- Página:
37
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
5
- Periodo:
February 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-02.txt
- Documento número 133184
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:54 p. m.
- Enlace directo