- importsource = "00178012-2007-07.txt"
- Artículo:
Building a Leadership Brand
- Autor:
Dave Ulrich
Norm Smallwood
- Resumen:
A reputation for producing good leaders time and again ¡s part of a strong company brand. To build that kind of enduring capability, firms must do more than focus on the traits of individual leaders. They need to follow five key strategies.
- Página:
92
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
85
- Número:
7-8
- Periodo:
Julio - Agosto 2007
- ISSN:
001780121
- SrcID:
00178012-2007-07.txt
- Documento número 751820
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:39:07 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:39:07 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
If Brands Are Built over Years, Why Are They Managed over Quarters?
- Autor:
Leonard M. Lodish
Cari F. Mela
- Resumen:
Your product may fly off the shelves during a price promotion, but those discounts could ultimately damage your brand. Don't be blinded by short-term sales data. Instead, watch a dashboard of long-term measures to protect your brand and your profit margins.
- Página:
104
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
85
- Número:
7-8
- Periodo:
Julio - Agosto 2007
- ISSN:
001780121
- SrcID:
00178012-2007-07.txt
- Documento número 751821
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:39:07 a. m.
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- Artículo:
The Making otan Expert
- Autor:
K. Anders Ericsson
Michael J. Prietula
EdwardT. Cokely
- Resumen:
To become an expert, you must discard the myth that genius is born, not made. Scientific research overwhelnningly shows that élite performance comes primarily from years of practice, dedicated coaching, and relentless effortto understand and correct mistakes.
- Página:
114
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
85
- Número:
7-8
- Periodo:
Julio - Agosto 2007
- ISSN:
001780121
- SrcID:
00178012-2007-07.txt
- Documento número 751822
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:39:07 a. m.
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- Artículo:
Six Rules for Effective Forecasting
- Autor:
Paul Saffo
- Resumen:
The wise consumer of a forecast is not a trusting bystander but a participant and, above all, a critic. Here are six common-sense rules for distinguishing good forecasts from bad - and for developing your own.
- Página:
122
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
85
- Número:
7-8
- Periodo:
Julio - Agosto 2007
- ISSN:
001780121
- SrcID:
00178012-2007-07.txt
- Documento número 751823
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:39:07 a. m.
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- Artículo:
Managing Our Wayto Economic Decline
- Autor:
Robert H.Hayes
William J. Abernathy
- Resumen:
Unlike European and Japanese managers, American managers have sometimes avoided the hard, make-or-break decisions concerning technological competitiveness. Examining how this shortsighted neglect contributed to U.S. economic decline several decades ago offers useful lessons for today´s companies
- Página:
138
- Publicación:
Harvard Business Review
- Volúmen:
85
- Número:
7-8
- Periodo:
Julio - Agosto 2007
- ISSN:
001780121
- SrcID:
00178012-2007-07.txt
- Documento número 751824
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