- isn = "00131784"
- Artículo:
Why Aren't More Minorities Taking Advanced Math?
- Autor:
Erica N. Walker
- Resumen:
Ways to help black and Latino students succeed in higher-level math courses.
- Página:
48
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
3
- Periodo:
noviembre 2007
- ISSN:
00131784 TEM Making Math Count
- SrcID:
00131784-2007-11.txt
- Documento número 133789
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
What We Can Do About Achievement Disparities
- Autor:
Sarah Theule Lubienski
- Resumen:
To reduce achievement gaps, schools need to help students move beyond the belief that math is memorization.
- Página:
54
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
3
- Periodo:
noviembre 2007
- ISSN:
00131784 TEM Making Math Count
- SrcID:
00131784-2007-11.txt
- Documento número 133790
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
When Students Choose the Challenge
- Autor:
David Suarez
- Resumen:
Tasks that are at just the right level of difficulty make learning interesting.
- Página:
60
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
3
- Periodo:
noviembre 2007
- ISSN:
00131784 TEM Making Math Count
- SrcID:
00131784-2007-11.txt
- Documento número 133791
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
From Arithmetic to Algebra
- Autor:
Leanne R. Ketterlin-Geller
Kathleen Jungjohann
David J. Chard
Scott Baker
- Resumen:
A taste of algebra in elementary school helps students develop abstract reasoning.
- Página:
66
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
3
- Periodo:
noviembre 2007
- ISSN:
00131784 TEM Making Math Count
- SrcID:
00131784-2007-11.txt
- Documento número 133792
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Attitude Adjustments
- Autor:
Lesa M. Covington Clarkson
Gay Fawcett
Elaine Shannon-Smith
Nancy T. Goldman
- Resumen:
From using graphing calculators to reinforcing math at the zoo, educators share ways to boost the confidence of mathematics students.
- Página:
72
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
3
- Periodo:
noviembre 2007
- ISSN:
00131784 TEM Making Math Count
- SrcID:
00131784-2007-11.txt
- Documento número 133793
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:41:57 p. m.
- Enlace directo