- importsource = "0003066X-1995-09.txt"
- Artículo:
The Effects of Exposure to Violence on Young Children
- Autor:
Joy D. Osofsky
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
50
- Número:
09
- Periodo:
Septiembre 1995
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1995-09.txt
- Documento número 1570377
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:07 a. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:07 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Child Maltreatment Research: Federal Support and Policy Issues
- Autor:
Ross A. Thomson
Brian L. Wilcox
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
50
- Número:
09
- Periodo:
Septiembre 1995
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1995-09.txt
- Documento número 1570378
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:07 a. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 11:52:07 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Validity of Psychological Assessment: Validation of Inferences From Persons’ Responses and Performances as Scientific Inquiry Into Score Meaning
- Autor:
Samuel Messick
- Resumen:
A comprehensive view if validity includes an empirical evaluation of the actual and potential consequences of score interpretation and use, how those consequences come about, and what determines them
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
50
- Número:
09
- Periodo:
Septiembre 1995
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1995-09.txt
- Documento número 1635167
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
A History of Facilitated Communication: Science, Pseudoscience, and Antiscience
- Autor:
John W. Jacobson
James A. Mullick
Allen A. Schwartz
- Resumen:
The uncritical acceptance and dissemination of facilities communication by some universities and practitioners once again underscore the dangers inherent in promoting a scientific theory to further a social and epistemological agenda
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
50
- Número:
09
- Periodo:
Septiembre 1995
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1995-09.txt
- Documento número 1635168
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Psychology in the Public Forum Bringing Psychology to Capitol Hill: Briefings in Child and Family Policy
- Autor:
Gary B. Melton
- Publicación:
The American Psychologist: Journal of the American Psychological Association
- Volúmen:
50
- Número:
09
- Periodo:
Septiembre 1995
- ISSN:
0003066X
- SrcID:
0003066X-1995-09.txt
- Documento número 1635169
- Actualizado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Creado el lunes, 13 de marzo de 2023 12:15:40 p. m.
- Enlace directo