- importsource = "07300301-2011-05.txt"
- Artículo:
Interactive surface modeling using modal analysis
- Autor:
Klaus Hildebrandt
- Resumen:
We propose a framework for deformation-based surface modeling that is interactive, robust, and intuitive to use. The deformations are described by a nonlinear optimization problem that models static states of elastic shapes under external forces which
- Página:
119
- Publicación:
ACM Transactions on Graphics
- Volúmen:
30
- Número:
5
- Periodo:
Octubre 2011
- ISSN:
07300301
- SrcID:
07300301-2011-05.txt
- Documento número 5860
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:28:22 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:28:22 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
A Framework for content-adaptive photo manipulation macros: Application to face, landscape, and global manipulations
- Autor:
Floraine Berthouzoz
- Resumen:
We present a framework for generating content-adaptive macros that can transfer complex photo manipulations to new target images. We demonstrate applications of our framework to face, landscape, and global manipulations
- Página:
120
- Publicación:
ACM Transactions on Graphics
- Volúmen:
30
- Número:
5
- Periodo:
Octubre 2011
- ISSN:
07300301
- SrcID:
07300301-2011-05.txt
- Documento número 5861
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:28:22 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:28:22 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Fast simulation of skeleton-driven deformable body characters
- Autor:
Junggon Kim
- Resumen:
We propose a fast physically-based simulation system for skeleton-driven deformable body characters. Our system can generate realistic motions of self-propelled deformable body characters by considering the two-way interactions among the skeleton
- Página:
121
- Publicación:
ACM Transactions on Graphics
- Volúmen:
30
- Número:
5
- Periodo:
Octubre 2011
- ISSN:
07300301
- SrcID:
07300301-2011-05.txt
- Documento número 5862
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:28:22 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:28:22 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Fast oriented bounding box optimization on the rotation group SO(3,?)
- Autor:
Chia-Tche Chang
- Resumen:
An exact algorithm to compute an optimal 3D oriented bounding box was published in 1985 by Joseph O'Rourke, but it is slow and extremely hard to implement. In this article we propose a new approach, where the computation of the minimal-volume OBB
- Página:
122
- Publicación:
ACM Transactions on Graphics
- Volúmen:
30
- Número:
5
- Periodo:
Octubre 2011
- ISSN:
07300301
- SrcID:
07300301-2011-05.txt
- Documento número 5863
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:28:22 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:28:22 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Perceptual models of viewpoint preference
- Autor:
Adrian Secord
- Resumen:
The question of what are good views of a 3D object has been addressed by numerous researchers in perception, computer vision, and computer graphics. This has led to a large variety of measures for the goodness of views as well as some special-case viewpoint
- Página:
109
- Publicación:
ACM Transactions on Graphics
- Volúmen:
30
- Número:
5
- Periodo:
Octubre 2011
- ISSN:
07300301
- SrcID:
07300301-2011-05.txt
- Documento número 545820
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:14:47 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:14:47 a. m.
- Enlace directo