- isn = "00131784"
- Artículo:
On Using Knowledge About Our Brain: A Conversation with Bob Sylwester
- Autor:
Ronald S. Brandt
- Resumen:
With magnetic resonance imaging comes an ability to see inside the human brain—and a corresponding need for educators to become familiar with new theories about how we learn
- Página:
16
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648292
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
What Does It Mean to Be Smart?
- Autor:
Robert J. Sternberg
- Resumen:
By not recognizing practical and creative intelligence to the degree we foster analytic skills, we may be disenfranchising multitudes of students from learning
- Página:
20
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648293
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Getting Specific About Multiple Intelligences
- Autor:
Thomas Hatch
- Resumen:
Instead of organizing the curriculum around the intelligences, organize it around the child, this author advises
- Página:
26
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648294
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Encouraging—and Challenging—Students' Understandings
- Autor:
John A. Zahorik
- Resumen:
Suggestions for constructivist teachers who are struggling to fuse the knowledge students develop on their own with what experts know
- Página:
30
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648295
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Seven Strategies That Encourage Neural Branching
- Autor:
Thomas Cardellichio
Wendy Field
- Resumen:
Whereas neural pruning helps us to handle an overwhelming amount of stimuli, neural branching opens up the minds to new perceptions
- Página:
33
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
54
- Número:
6
- Periodo:
March 1997
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-1997-03.txt
- Documento número 648296
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:27:02 a. m.
- Enlace directo