- importsource = "00043214-2016-04.txt"
- Artículo:
Muse: Syncopation
- Autor:
Anri Sala
- Resumen:
The Albanian-born, Paris-based video artist, currently the subject of an exhibition at the New Museum, New York, reflects on the importance of syncopation—musical, visual and sociopolitical—in his life and work.
- Página:
42
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 944785
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Higher Learning
- Autor:
Kerry James Marshall
- Resumen:
The figurative painter recalls a 1978 trip to an L.A. shoeshine stand with three fellow Otis Art Institute students, all determined to address black identity in their work.
- Página:
47
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 944786
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Indiscreet Charm of Fischli and Weiss
- Autor:
Nancy Princenthal
- Resumen:
“How to Work Better” at the Guggenheim Museum, New York, surveys three decades of collaboration Swiss artists Peter Fischli and David Weiss, whose sculptures, photos and videos deftly combine absurdity and high seriousness, cleverness and existential angst.
- Página:
66
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 944787
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Sight of Her
- Autor:
Drew Daniel
- Resumen:
Charlotte Moorman, long known as the “Topless Cellist” of 1960s-’70s performance art, is finally receiving critical and curatorial recognition for her accomplishments as a musician, performer, cultural organizer and avant-garde celebrity.
- Página:
76
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 944788
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
At the Limits of Comprehension
- Autor:
Paul Stephens
- Resumen:
Treating letters as both semantic elements and pictorial forms, poet Robert Grenier suggests a parallel between deciphering language and deciphering the sensory experiences that precede verbal formulation.
- Página:
86
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 944789
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:01:29 a. m.
- Enlace directo