1. isn = "00131784"
Se encontraron 3630 resultados.
Artículo:

Why School Reform Is Not Enough to Mend Our Civil Society

Autor:

Alex Molnar

Resumen:

Neither idealistic visions for schools nor an emphasis on skills can restore civil society when the economy threatens its health

Página:

37

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 1024870
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:34 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:34 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Educating for a Civil Society: The Core Issue Is Inequality

Autor:

Stan Karp

Resumen:

A veteran teacher believes that emphasis on the new basic skills simply reinforces the status quo. As for service learning, is it another example of anemic civics instruction?

Página:

40

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 1024871
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:35 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:35 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Restoring Public Confidence / The Public's View of Public Schools

Autor:

Deborah Wadsworth

Sandra L. Kashdan

Resumen:

The Executive Director of Public Agenda warns educators that dismissing the public's concerns will not advance the case for public education

Página:

44

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 1024872
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:35 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:35 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Polls Are Useful: Yes, No, or Maybe?

Autor:

Suzanne A. Tacheny

Resumen:

Polls are only a snapshot of "prevailing opinion," the author reminds us. They rarely reveal whether respondents understand the consequences of an action

Página:

49

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 1024873
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:35 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:35 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

A Nation of Learners: Nostalgia and Amnesia

Autor:

Gerald W. Bracey

Resumen:

Only in recent decades have critics blamed the schools for all the nation's ills

Página:

53

Publicación:

Educational Leadership

Volúmen:

54

Número:

5

Periodo:

February 1997

ISSN:

00131784

SrcID:

00131784-1997-02.txt

  • Documento número 1024874
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:35 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 11:10:35 a. m.
  • Enlace directo