- importsource = "00131784-2008-02.txt"
- Artículo:
Disciplining the Mind
- Autor:
Veronica Boix Mansilla
Howard Gardner
- Resumen:
Disciplinary thinking lets students in on how experts, scholars, and artists interpret the world.
- Página:
14
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
5
- Periodo:
febrero 2008
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2008-02.txt
- Documento número 641344
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Thought-Filled Curriculum
- Autor:
Arthur L. Costa
- Resumen:
Five themes to encourage deep, skillful thought.
- Página:
20
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
5
- Periodo:
febrero 2008
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2008-02.txt
- Documento número 641345
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Energizing Learning
- Autor:
Robert J. Swartz
- Resumen:
How to lead students to tackle large questions.
- Página:
26
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
5
- Periodo:
febrero 2008
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2008-02.txt
- Documento número 641346
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
Thinking Is Literacy, Literacy Thinking
- Autor:
Terry Roberts
Laura Billings
- Resumen:
Whether encountering a math problem or a poem, learning to think requires frequent practice.
- Página:
32
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
5
- Periodo:
febrero 2008
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2008-02.txt
- Documento número 641347
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Enlace directo
- Artículo:
An Early Start on Thinking
- Autor:
Ann S. Epstein
- Resumen:
What would happen if … ? Youngsters begin to think for themselves.
- Página:
38
- Publicación:
Educational Leadership
- Volúmen:
65
- Número:
5
- Periodo:
febrero 2008
- ISSN:
00131784
- SrcID:
00131784-2008-02.txt
- Documento número 641348
- Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:26:04 a. m.
- Enlace directo