1. importsource = "07300301-2011-05.txt"
Se encontraron 42 resultados.
Artículo:

VolCCD: Fast continuous collision culling between deforming volume meshes

Autor:

Min Tang

Resumen:

We present a novel culling algorithm to perform fast and robust continuous collision detection between deforming volume meshes. This includes a continuous separating axis test that can conservatively check whether two volume meshes overlap during a given

Página:

111

Publicación:

ACM Transactions on Graphics

Volúmen:

30

Número:

5

Periodo:

Octubre 2011

ISSN:

07300301

SrcID:

07300301-2011-05.txt

  • Documento número 892047
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Realistic perspective projections for virtual objects and environments

Autor:

Frank Steinicke

Resumen:

Computer graphics systems provide sophisticated means to render virtual 3D space to 2D display surfaces by applying planar geometric projections. In a realistic viewing condition the perspective applied for rendering should appropriately

Página:

112

Publicación:

ACM Transactions on Graphics

Volúmen:

30

Número:

5

Periodo:

Octubre 2011

ISSN:

07300301

SrcID:

07300301-2011-05.txt

  • Documento número 892048
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Online reconstruction of 3D objects from arbitrary cross-sections

Autor:

Amit Bermano

Resumen:

We describe a simple algorithm to reconstruct the surface of smooth three-dimensional multilabeled objects from sampled planar cross-sections of arbitrary orientation. The algorithm has the unique ability to handle cross-sections in which regions

Página:

113

Publicación:

ACM Transactions on Graphics

Volúmen:

30

Número:

5

Periodo:

Octubre 2011

ISSN:

07300301

SrcID:

07300301-2011-05.txt

  • Documento número 892049
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Robust adaptive photon tracing using photon path visibility

Autor:

Toshiya Hachisuka

Resumen:

We present a new adaptive photon tracing algorithm which can handle illumination settings that are considered difficult for photon tracing approaches such as outdoor scenes, close-ups of a small part of an illuminated region, and illumination coming

Página:

114

Publicación:

ACM Transactions on Graphics

Volúmen:

30

Número:

5

Periodo:

Octubre 2011

ISSN:

07300301

SrcID:

07300301-2011-05.txt

  • Documento número 892050
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Enlace directo
Artículo:

Razor: An architecture for dynamic multiresolution ray tracing

Autor:

Peter Djeu

Resumen:

Recent work demonstrates that interactive ray tracing is possible on desktop systems, but there is still much debate as to how to most efficiently support advanced visual effects such as soft shadows, smooth freeform surfaces, complex shading

Página:

115

Publicación:

ACM Transactions on Graphics

Volúmen:

30

Número:

5

Periodo:

Octubre 2011

ISSN:

07300301

SrcID:

07300301-2011-05.txt

  • Documento número 892051
  • Actualizado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Creado el martes, 10 de julio de 2018 10:55:30 a. m.
  • Enlace directo