- importsource = "00043214-2016-04.txt"
- Artículo:
Higher Learning
- Autor:
Kerry James Marshall
- Resumen:
The figurative painter recalls a 1978 trip to an L.A. shoeshine stand with three fellow Otis Art Institute students, all determined to address black identity in their work.
- Página:
47
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 54367
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Indiscreet Charm of Fischli and Weiss
- Autor:
Nancy Princenthal
- Resumen:
“How to Work Better” at the Guggenheim Museum, New York, surveys three decades of collaboration Swiss artists Peter Fischli and David Weiss, whose sculptures, photos and videos deftly combine absurdity and high seriousness, cleverness and existential angst.
- Página:
66
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 54368
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
The Sight of Her
- Autor:
Drew Daniel
- Resumen:
Charlotte Moorman, long known as the “Topless Cellist” of 1960s-’70s performance art, is finally receiving critical and curatorial recognition for her accomplishments as a musician, performer, cultural organizer and avant-garde celebrity.
- Página:
76
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 54369
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
At the Limits of Comprehension
- Autor:
Paul Stephens
- Resumen:
Treating letters as both semantic elements and pictorial forms, poet Robert Grenier suggests a parallel between deciphering language and deciphering the sensory experiences that precede verbal formulation.
- Página:
86
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 54370
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Enlace directo
- Artículo:
One to One
- Autor:
William S. Smith
- Resumen:
At New York’s Whitney Museum, a full-scale 1970 photographic projection Michael Heizer brings home the immersiveness, the being-there (even if only vicariously), that is essential to the Land art aesthetic.
- Página:
92
- Publicación:
Art in America
- Volúmen:
104
- Número:
4
- Periodo:
abril 2016
- ISSN:
00043214
- SrcID:
00043214-2016-04.txt
- Documento número 54371
- Actualizado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Creado el martes, 23 de mayo de 2017 03:33:39 p. m.
- Enlace directo